Sunday 28 February 2010

[0. hét] A város

Megjöttem, itt vagyok. Az utóbbi pár évben egész sokat voltam a városba, de akkor nem jött be annyira az egész. Akkor mindig a Times környékén laktam - az egy üzleti negyed, tele van felhőkarcolókkal és bennük irodákkal -köztük az MS is-, boltokkal, nagy láncok lerakataival: Starbucks, Sbarros, TGI Fridays. Nem egy túl élhető környék, valahogy minden túlságosan egyforma és nagy - a házak, a tömeg és az árak.

Most 20 utcával lejjebb vagyok, Chelsea-ben. Itt már sokkal érdekesebb dolgok vannak: minden sarkon organikus ábécé, amikben hihetetlen sokféle kaját lehet kapni. Naponta kábé háromszor megyek bevásárolni, szerintem itt a hétvége alatt többet pakoltam a hűtőmbe mint otthon egy év alatt. Egy hónap múlva, amikor tovább kell majd költöznöm, valszeg kénytelen leszek meghívni az összes helyi ismerősömet hogy elpusztítsuk a felhalmozott készleteket. Innen délre, nagyon közel van Greenwich és West Village, Soho, Chinatown, Little Italy - hasonlóan barátságos, és mindannyian nagyon szines, egyéniséggel rendelkező és izgalmas városrészek.

Az elmúlt napokban sokat sétálgattam, próbáltam felfedezni a környéket - könnyen lehet ugyanis, hogy Andy unokatesóm barátnőjének, Zsuzsikának a lakását fogom kibérelni a Village-ben. Voltam a Union square-i piacon, ahol a környékbeli [ős]termelők árulják dolgaikat, és ami meglepően pici volt ahhoz képest hogy ez a város legnagyobb piaca, otthon a Vásárcsarnok kb ötször ekkora. Egyébként maga Manhattan is meglepően kicsi, mármint területileg: alig nagyobb mint a II. és a III. kerület együtt. Így hár legtöbbször érdemes gyalogolni, feltéve hogy nem a World Trade Center Site-tól [Moszkva térről] a Columbia Egyetemre [Békásmegyerre] megy az ember, arról nem beszélve hogy mész pár blokkot a négyzethálón és teljesen megváltozik körülötted a világ.

Most a legnagyobb feladat a lakás megtalálása. Ha Manhattan, akkor biztosan Zsuzsi lakása lesz a befutó, mert jó helyen van és nagyon jó feltételekkel jutnék hozzá. Viszont a kérdés azért nyitott továbbra is, mert ott van Brooklyn: Brooklyn vs Manhattan témáról oldalakat lehetne írni, az eheti TimeOut ezt meg is teszi. Vannak Brooklyn hívők -pl Andy és Eszter- és Manhattan [Village] pártiak - Susan és Gergő. A Susan+Andy párosnál végül Andy adta be a derekát. Gergőéknél ez a kérdés most fog lejátszódni, bár bennem még az is felmerült hogy ebben a tekintetben egy párcsere Pareto optimális elmozdulást jelentene. Hehe.

6 comments:

  1. szia bé, szép pöttyös itt!
    ezt most jó volt elolvasni:)
    hiányzol, szia

    K

    ReplyDelete
  2. hohó, én a wikipedia nélkül is tudtam, miről hadoválsz

    ReplyDelete
  3. Jamie Cullum

    Mar 03 2010 Joe's Pub, NYC Sold Out United States more info
    Mar 04 2010 The Town Hall, New York Sold Out United States

    (de azért próbálkozhatsz ebayen)

    ReplyDelete
  4. Azért összefoglalhatnád a M vs B-t.

    ReplyDelete
  5. oke, megegy, erre most penteken kezdik arusitani a jegyeket, es nagyon hamar el fognak fogyni:

    Corinne Bailey Rae
    Tuesday 4 May 2010 at 7:30pm
    http://musichallofwilliamsburg.com/event/4337

    badar dolog lenne kihagyni

    ReplyDelete
  6. jajj, csak most latom h jott egy csomo komment -- illetve meg csak nem is en vettem eszre, hanem a Tas szolt.
    sziasztok, hianyoztok, foleg pentek este, koszi az ajanlot, Brooklyn biztos lesz meg, csak nem lehet elloni az elso korben az osszes puskaport!

    ReplyDelete